Valuator blog

Najnoviji blog postovi
logo-team
Valuator tim | 20. oktobar 2023.
Podeli članak:

Šta je SaaS softver za nabavku (i zašto je neophodan Vašoj kompaniji)?

Da li se jedna kompanija može smatrati uspešnom bez da su svi njeni interni i eksterni procesi dovedeni do savršenstva? Iako bi verovatno mogla, kompanija koja je zaista uspešna funkcioniše kao švajcarski sat, a gotovo svi procesi su usavršeni do najsitnijih detalja. Efikasan proces nabavke samo je jedan deo ogromnog mehanizma koji se naziva „uspešnim poslovanjem“, a savremena tehnologija i specijalizovan softver mogu pomoći Vašoj kompaniji da to i postigne. Pouzdan SaaS softver za nabavku na koji se možete osloniti će olakšati proces nabavke i učiniti Vašu kompaniju znatno profitabilnijom.

Šta je SaaS softver za nabavku?

SaaS (Softver as a Service) softver za nabavku, takođe se naziva i „Sistem za upravljanje nabavkom“. U pitanju je alatka koju koriste kompanije koja je kreirana kako bi olakšala procese nabavke koji su veoma često vrlo komplikovani. Sastoji se od centralne platforme koja korisnicima omogućava elektronsko naručivanje, upoređivanje cena i kupovinu proizvoda od različitih dobavljača. Osim što je centralizovan, ovaj softver takođe ima i napredne karakteristike i sofisticirane funkcije dizajnirane da učine ceo proces nabavke efikasnijim, ekonomičnijim i transparentnijim.

Nije ni malo iznenađujuće što je došlo do povećanja broja različitih SaaS softvera za nabavku na tržištu, jer su kompanije shvatile značaj modernizacije i digitalizacije čitavog procesa nabavke. Ova praktična savremena rešenja pomažu onim kompanijama koje žele da se fokusiraju na rast, da ne gube vreme i ne rasipaju resurse bespotrebno.

Kome je namenjen SaaS softver za nabavku?

Nije nikakva tajna da proces nabavke zna da bude biti izuzetno haotičan, vremenski zahtevan i neorganizovan. To može rezultirati potencijalnim nesporazumima sa dobavljačima ili unutar kompanije, pa čak i finansijskim poteškoćama. Današnje tržište je brzo i konkurentno, što znači da ako ne morate trošiti dodatno vreme i resurse na proces nabavke, to je samo plus. Upravo zbog toga mnoge firme biraju da se oslone na SaaS softver za nabavku.

Ovo u prevodu znači da ne postoji pravilo niti neko ograničenje kad je reč o tome ko treba i može da koristi SaaS softver za nabavku. Idealan je za male firme, srednje kompanije, kao i za velike korporacije. Različiti timovi takođe lako mogu da se oslone na njega: finansije i računovodstvo, dobavljači i isporučioci, pa čak i timovi koji funkcionišu preko različitih sektora ili čak i startapi. Ako Vaša firma redovno prolazi kroz proces nabavke, SaaS softver za nabavku je za Vas.

Kako se SaaS softver za nabavku razlikuje od drugih “in-house” softvera?

SaaS rešenje za nabavku se razlikuje od „tradicionalnijih“ softvera u najosnovnijem smislu: ne košta čitavo bogatstvo. Nećete morati plaćati hosting, održavanje i IT tim da ga nadgleda dok radite. Štaviše, ovakav tip softvera ne zahteva mnogo vremena za preuzimanje, instalaciju i implementaciju. Uz to, mnogo je intuitivniji i pruža odlično korisničko iskustvo bez da je potrebna posebna obuka kako bi se koristio, niti zahteva tim specijalista da se postavi.

Koje su prednosti korišćenja SaaS softvera za nabavku?

Lak pristup

Pošto se SaaS softver za nabavku nalazi na cloud-u, možete mu pristupiti sa bilo kog mesta koje ima funkcionalnu internet vezu. Ne samo da će tako svi vaši stručnjaci za nabavku i timovi moći da rade i van kancelarije, već ćete lakše sarađivati sa dobavljačima i upravljati nabavnim zadacima dok ste u pokretu. Ovo je velika prednost za decentralizovane timove u kompanijama, kao i za one koji su u procesu prelaska na rad van kancelarije/od kuće.

Postavljanje ciljeva

Bez obzira na veličinu Vaše kompanije i Vašu trenutnu poziciju na tržištu, SaaS rešenja se lako mogu izmeniti i prilagoditi Vašim potrebama. Ne govorimo samo o tome šta Vam je potrebno na samom početku; to se može uraditi kasnije kada se Vaš posao proširi i potrebe Vam se promene. Možda ste u situaciji da razmišljate o proširenju posla i/li tima, možda o smanjenju, ili možda prolazite kroz manje sezonske fluktuacije. U svakom slučaju, SaaS softver za nabavku može biti prilagođen Vašim trenutnim zahtevima.

Pregled i uvid u troškove

Za svaku kompaniju, transparentnost troškova trebalo bi da bude prioritet. Kada imate jasan pregled toga gde su tačno usmereni Vaši finansijski resursi, imate priliku da donesete odluke koje će Vam uštedeti novac. Sem toga, možete lako optimiziovati procese i odabrati ugovore koji Vam pružaju najviše. Zato većina SaaS rešenja nudi korisnicima jasne i jednostavne analitičke izveštaje koji mogu pomoći da se dodatno unapredi njihovo strateško planiranje i donošenje odluka.

Bolja kontrola

Sa SaaS softverom za nabavku, imate jasan uvid u čitav proces nabavke. Vaš ceo tim će biti zaveden zajedno sa svojim zadacima i ovlašćenjima, i lako ćete moći da vidite ko je doneo koju odluku. Imaćete i priliku da u realnom vremenu pratite svoj budžet i budete svesni svojih troškova. Sve to Vam omogućava da pratite korak po korak čitav proces nabavke i imate potpunu kontrolu nad zadacima, a to znači da će biti i manje mesta za potencijalne greške.

Potpuna transparentnost 

Najbolja stvar u vezi sa ovim tipom softvera je da pruža potpunu transparentnost: Vi kontrolišete sve procese, imate jasan uvid u zadatke koji treba da budu obavljeni i ko je odgovoran za njih, a imate i mogućnost da brzo i lako uporedite sve pristigle ponude i izaberete onu najbolju.

Korisnička podrška

Svima nam je ponekad potrebna pomoć, zbog čega većina SaaS softverskih rešenja danas dolazi sa pouzdanim i efikasnim timom za korisničku podršku. Ovakvi timovi brzo odgovaraju na upite kada se nađete u situaciji da ste suočenu sa naizgled nerešivim problemom. Nema potrebe za pretraživanjem po internetu i pokušavanjem da sami rešite problem, jer će Vam pouzdan tim korisničke podrške rado pomoći da pronađete odgovore.

Pristup naprednim funkcijama i opcijama

Investiranje u SaaS softver za nabavku može Vam olakšati muke koje izaziva niz zamornih zadataka, kao što su: pronalaženje i kontkatiranje dobavljača čije kontakte ste negde zapisali, odabir ponude koja se ispostavi kao neodgovarajuća u ovom trenutku, nemogućnost praćenja troškova, itd.

U zavisnosti od toga šta Vam je tačno potrebno, postoji na desetine naprednih opcija od kojih možete imati koristi: personalizovana obaveštenja putem aplikacije za razmenu poruka po Vašem izboru, lako uspostavljanje kontakta sa dobavljačima, kompleksne strategije nabavke svedene na jednostavne funkcije, informacije o dostupnosti dobavljača u realnom vremenu, i mnoge druge.

Da biste mogli da kažete da proces nabavke u Vašoj firmi teče glatko, trebalo bi da prođete sito i rešeto i „ispečete zanat“ a to može potrajati. Međutim, uz odgovarajući softver i proaktivni pristup, veća je verovatnoća da će svi procesi biti besprekorno izvedeni, dok ćete Vi štedeti vreme i novac, a pritom i izbeći nepotreban stres.

Sa odgovarajućim SaaS softverom kao što je Valuator, proces nabavke će biti lakši i bolje kontrolisan. Pogledajte prednosti Valuator platforme na LINKU i unapredite nabavku u Vašoj kompaniji.